jolanda-en-fred-naar-de-noordkaap.reismee.nl

Welkom op mijn Reislog!

Hallo! Reis je mee met een prachtige reis via Denemarken, Zweden, Finland, Noordkaap en Noorwegen? Met de moderne communicatietechnieken en vliegveldjes altijd in de buurt is het voor ons mogelijk om zo'n reis te kunnen ondernemen. Dus waarom niet? Als het nodig is kunnen we altijd met een vliegtuig snel thuis zijn. Ik kan niet wachten op de prachtige vergezichten, de smalle fjorden die voeren naar hoge bergen, de belevenis van de middernachtzon. En natuurlijk op het autorijden door prachtige natuurgebieden.

Ik verheug me op een ontmoeting met de Sami, het noordelijkste inheemse volk van Europa en hoop iets te kunnen meemaken van hun cultuur, het hedendaagse leven dat in het teken staat van behoud van natuur.

Vooral het licht zal een belangrijke rol spelen. Natuurlijk is licht het belangrijkste onderdeel in fotografie, maar ook in de avonden; die zullen lang en licht zijn. En boven de poolcirkel gaat de zon helemaal niet onder in deze periode. 21 juni is de langste dag en dan zijn we volgens planning op de Lofoten, volgens vele reisgidsen behoren die tot de mooiste eilandengroep ter wereld. Nou, ik ben benieuwd hoor.

En natuurlijk is een bezoek via de tunnel aan De Noordkaap gepland; het meest noordelijke puntje van Europa.


Nieuwe verhalen en foto's kun je hier vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Leuk dat je met ons meereist!

Groetjes,

Jolanda en Fred


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!